loveletter from apple .

terciptanya engkau dari tulang rusuk lelaki ,
bukan dari kaki untuk dialasi,
bukan dari kepala untuk dijunjung,
tapi dekat dibahu untuk dilindungi,
dekat jua dihati untuk dikasihini .

credit by mr.forehead

CINTA & LOVE
14 june , tarikh aku mengenal 'forehead' . pengenalan kami, ta berakhir dengan kegembiraan tapi sebaliknya . aku tatau kenapa aku terlalu sayangkan die , aku terasa amat kehilangan die . . die terlalu baik , sampai kadang kadang aku rasa aku tidak layak dengan die . tapi aku cuba buang perasaan itu . die melayan aku seperti biasa pada awal perkenalan kami . masa uhh aku dengan die sama sama student tingkatan 4 . die stay asrama , susah aku nak contact dengan die . aku paham situasi die , dan aku ta terlalu mengharap die selalu contact aku . . pada masa itu , hanya satu je dalam fikiran aku . si die akan lebih spent time apabila kami tamat persekolahan .
sekarang , kami da punn tamat persekolahan . bagi aku kami da cukup matang untuk meneruskan hubungan kami sebagai couple nie sehingga ke alam dewasa dan sebolehnya biar hubungan kami sampai ke alam perkahwinan . dats my wish . . huurmm , jodoh ditangan tuhan . hubungan kami tidak kekal lama . aku telah mengambil keputusan memutuskan hubungan kami. Bukan, kali pertama word 'putus' itu diungkapkan , tapi disebabkan aku terlalu lalu sayangkan die aku sanggup terima die kembali walaupunn aku dilayan endah ta endah . bagi aku , biar hatiku sakit dari aku kehilangan seorang lelaki seperti die . aku hanya nak die spent time dengan aku , selalu dengan aku . . cukup lah masa zaman persekolahan , kami susah nak contact . tapi kenapa sekarang lebih teruk dari masa zaman persekolahan . . setiap kali aku , gaduh pasti perkataan "spent time' itu menjadi isu utama dan pasti die akan menjawab yang die taley bersama aku selalu , die seorang anak dan ada tanggungjawab yang perlu dilaksanakan . die tanak menjadi anak derhaka . aku paham apa yang cuba die sampaikan walaupunn aku rasa ta logic . . Aku jugakk seorang anak , aku jugakk ada tanggungjawab tapi kenapa aku ada je masa nak spent bersamanya . bagiku , lebih baik die stay kat asrama dari stay kat rumah. . stay di rumah lebih teruk . at least dulu ada jugakk die time untuk aku , tapi sekarang tiada langsung , boleh dikira berapa kali mcet yang akan d'sent pada aku . itupunn , lewat malam . bila aku ta reply , die akan tanya kenapa aku ta reply , sedangkan aku selalu nak die spent time dengan aku .='|larat ke aku nak tunggu die sampai lewat malam semata mata nak mcett dan spent time dengan die .
kenapa die muncul dalam hidup ku .? kenapa begitu payah aku nak lepaskan die .? kenapa aku rela disakiti , menangis disebabkan perangai die .?
kalau nak difikirkan , aku nie boleh dikatakan bodoh . si die tapena memberikan apeape yang istimewa padaku . hanya layanan sebagai seorang boyfriend terhadap gurlfriend saja tapi itu sikap nye dulu , bukan sikapnya sekarang selepas tamat persekolahan . Anggapan aku , yang die akan lebih spent time dengan aku tapi sedikit demi sedikit lesap , rupa rupa nya hanya fantasy kebahagiaan saja .
Memang , bukan hanya memberi hadiah cukup untukk membuktikan cinta seseorang , tapi sejujur-jujurnye , aku wanita nak jugakk dilayan seperti bidadari . . kadang kadang ada jugakk timbul perasaan cemburu , iri hati pada kawan kawan yang selalu diberikann hadiah hadiah yang menarik dari couple masing masing . ta jugakk aku minta supaya die memberikan aku hadiah untuk membuktikan cintanya terhadap aku ,tapi cukuplah sekadar care die terhadap diri aku .
aku sekarang masih mencari dimana 'forehead' yang aku kenali dulu . "forehead" yangg dulu selalu membuat diriku senyum=) dengan suara manja dan gelak tawa nya . pengenalan kami baru 1 tahun 8 bulan . bagi ku , itu tidak cukup aku mengenali siapa die . .
ye , aku akui begitu susah aku hendak melupakan die walaupun kami bercinta jarak jauh .aku terasa diriku terlalu lalu perlukan seseorang seperti die untuk mewarnai hidupku ."forehead' . . selama aku hidup '18 tahun' dan merasa perasaan sayang , cinta , rindu tapi hanya dengan die aku merasa amat kuat semua perasaan itu . hanya die yang membuatku rasa kehilangan . hanya die yang membuat ku menangis . hanya die buat ku merasakan semua perasaan .

"berakhirnya hubungan kita , tidak bermakna aku mudah memberi ruang untuk orang lain menggantikan tempat kau dihatiku' tapi aku percaya suatu hari nanti ada seseorang jugakk akan membuatkan aku bahagia . seperti mana pernah kau lakukan terhadap ku .

3 comments:

  1. sentimental kan .?
    hee . who cares .?
    blog aku , suka hati lah nak macam mana .
    nak follow . follow lah . lau tanak sila out from my pages ye X)(maaf , bahasa agakk kasar tapi dalam hati ada taman) =)

    ReplyDelete
  2. I care...=P
    kaw mmg slalu sentimental..ngan ak pown kaw bersentimental..ngeh3..
    p/s = ye ker atiey kaw ade taman??bukan hutan??kehkehkeh..=P

    ReplyDelete
  3. gan kau lain lah , aku saje je mengedik nak sentimental . =)
    hehe . chup ! weyhh , dulu memang lah hutan , sekarang da dicantikkan jd taman auw . kau ade .? tade kan . so .? duduk diam diam ye . hehehe=D

    ReplyDelete