11 april 2011

new entry hari ini , agak agakk ar menyayat hati sikit lah .
kehilangann seseorang .
sesampainya aku dirumah , habis dari class computer . mak mengejutkan ku , dengan berita bahawa tok wan lang aku meninggal dunia after zohor tadi . Disebabkan keluarga aku die semban dan keluarga tok wan lang di perak . ta sempat lah kami , nak mencium tok wan lang buat kali terakhir . tapi kami redha . . walaupunn , terasa agak terkilan tidak dapat menatap wajah tok wan lang buat kali terakhir , tapi kami ta dapat berbuat pape . if . kami minta depa menunggu kami , ta pasti kami sampai sebelum malam . . nak balik perak makan masa 6 o 7 jam . lagipunn , ta baik simpan mayat lama lama . harusnya dipercepat kann . .
kami sekeluarga bertolak dari rumah selepas maghrib dan tiba dikampung pukul 5 pagi . ary selasa pagi , kami gerak balik kupang . menziarah saudara mara disana . . malam lepas isyak ada kenduri tahlil . aku membantu apa yang patut . .
ya allah , memang terasa sungguh kepemergian arwah tok wan lang . Arwah , memang baik dan ringan mulut . setiap kali aku sekeluarga balik akan disambut dengan senyuman dan gelaktawa . . tok wan lang , selalunya , akan ke kebun untuk petik ulam ulam dan batang keladi untuk masak makanan kegemaran aku setiap kali aku balik ke kupang . kini .? tiada lagi semua itu . hanya jadi kenangan .
aku redha , kerana sudah tertulis " setiap manusia yang hidup , pastinya akan mati " , " segalanya di'atas bumi ini hanya pinjam sementara , tiada yang kekal " .



message : kepada semua my followers yang baca blog ta seberapa nie , sama samalah sedekah kan al-fatihah kepada arwah tok wan lang dan semua yang da meninggal kan kita termasuk arwah ayah kesayangan ku . semoga roh mereka , ditempatkan digolongan orang yang beriman . .
amin . .

No comments:

Post a Comment